VRG Cursusdienst
Bij de VRG cursusdienst kan je cursussen, boeken en codices bestellen tegen de meest voordelige prijs. We stellen pakketten samen volgens de noden van elk jaar. Zo heb je in enkele kliks je volledige boekenpakket besteld!

Hoe
bestellen?
ALGEMENE INFO BESTELLING
START CURSUSVERKOOP CURSUSDIENST 2025-2026 (SEM 1)
Beste rechtenstudenten
Vanaf nu kunnen jullie cursussen en codices bestellen via onze site: www.vlaamsrechtsgenootschapgent.be. Het eerste afhaalmoment vindt plaats op maandag 22 september vanaf 13u30. Alle openingsuren worden steeds gecommuniceerd via onze Uforapagina en onze socials.
OPENINGSUREN WEEK 1:
- Maandag 22/09: 13u30 - 19u00
- Dinsdag 23/09: 09u00 – 12u00
- Woensdag 24/09: 12u00 – 17u00
- Donderdag 25/09: 09u00 – 12u00 + 17u00 – 20u00
- Vrijdag 26/09: 08u30 – 12u15
! OPGELET !
- Bestellen tot en met 13 oktober (begin week 4)
- Afhalen tot en met 31 oktober (eind week 6) (voorlopige planning)
=> geen uitzonderingen!
BELANGRIJK : deze cursussen worden helaas iets later geleverd vanwege logistieke problemen bij de leverancier (verdere info volgt!)
- Handboek Politicologie (1e bachelor): beschikbaar rond maandag 29/09
- Handboek Omgevingsrecht (2e bachelor): beschikbaar rond maandag 29/09
- Recht en technologie (3e bachelor): beschikbaar rond maandag 29/09
- Bijzondere overeenkomsten (3e bachelor): nog geen info ontvangen van de uitgever
- Arbeidsrecht (3e bachelor): beschikbaar rond maandag 29/09
CODEX: BELANGRIJKE INFO!!
- Codex Strafrecht: BESCHIKBAAR!!
- Codex Privaatrecht: beschikbaar rond maandag 29/09
- Codex Belastingrecht: beschikbaar rond 25/09
- !!! Overige codices: vanwege problemen bij de papierleverancier van onze drukker komen de codices pas toe rond 20 oktober. Echter, we hebben wel kunnen regelen dat de codex strafrecht DIRECT beschikbaar is, eveneens zullen de codex privaatrecht en belastingrecht vrij vroeg op het semester kunnen verdeeld worden (zie hiervoor). Voor de overige codices doen wij ons uiterste best om ze jullie zo vroeg mogelijk te kunnen bezorgen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.
BELANGRIJKE INFO MET BETREKKING TOT DE ISIC-LIDKAART: de lidkaart wordt automatisch aangevraagd voor jullie vanaf jullie een bestelling hebben geplaatst en deze hebben toegevoegd aan jullie winkelmandje. Daarna ontvangen jullie een mail met de nodige informatie van ISIC zelf. Deze mail kan door de grote stormloop even op zich laten wachten. Als jullie nadien nog een tweede bestelling plaatsen, hoef je dus niet opnieuw de VRG-lidkaart toe te voegen, maar bij de check-out het ISIC-nummer ingeven, zo krijg je ook de ledenkorting. De pagina “lid worden” op onze website, mogen jullie buiten beschouwing laten.
!!Bovendien dient een lidkaart ieder jaar opnieuw te worden aangekocht dus lidkaarten van vorig academiejaar zullen niet werken. Het aankopen van een lidkaart is ten zeerste aangeraden aangezien het korting geeft op al het cursusmateriaal en tal van andere aanvullende voordelen oplevert!!
Volg het onderstaande stappenplan zodat alles vlot verloopt.
BESTELLING OP DE SITE:
STAP 1: surf naar de website
STAP 2: klik rechtsboven op “login” > log in met je UGent-gegevens
STAP 3: klik op “webshop”
Vanaf hier zijn er enkele verschillen:
Bestellen van een pakket:
STAP 1: kies het juiste jaar
STAP 2: kies het pakket van het desbetreffende jaar en duid ook de VRG-lidkaart aan. Zo geniet je van een mooie korting en nog heel wat andere aanvullende voordelen.
Nadat je je bestelling hebt afgerond zul je een e-mail ontvangen van ISIC, waar je je
Profiel kan voltooien (dit kan eventjes duren).
STAP 3: ga naar je winkelmandje > vul je gegevens in > rond de bestelling af.
Bestellen van losse boeken:
STAP 1: ga naar de pagina “algemeen”, daar vind je alle boeken terug (voor mastervakken staan ze wel onder de noemer “master”).
STAP 2: kies de juiste boeken
BELANGRIJK: Als je losse boeken wil aankopen aan ledentarief schaf je de VRG-lidkaart ook apart aan.
AFHALING:
Indien je al deze stappen succesvol doorlopen hebt, kan je je benodigd materiaal afhalen tijdens de openingsuren. De cursusdienst bevindt zich opnieuw in auditorium D, binnenkomen doe je via ingang 6.
Breng zeker een Belgische fysieke bankkaart (maestro en dus GEEN VISA) en jullie studentenkaart mee. Betalen met Apple Pay of Payconiq is niet mogelijk.
Indien je de studentenkaart nog niet ontvangen hebt, breng je je identiteitskaart mee. Ook een grote, stevige zak is aangeraden.
Tot snel! Team Cursusdienst
FAQ
-
Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Je kan je bestelling afhalen tijdens de openingsuren. Let op: deze verschillen per week, dus raadpleeg ze zeker onderaan deze pagina!
De cursusdienst bevindt zich in de oude cafetaria van de faculteit (Universiteitsstraat 4, 9000 Gent). Net voorbij de fietsenstalling!
-
Ik ben werkstudent of ik kan om een andere reden niet naar de cursusdienst komen. Hoe krijg ik mijn bestelling?
Er worden zeer veel afhaalmomenten georganiseerd, dit op de meest uiteenlopende uren. Zo proberen we te verzekeren dat iedereen wel een passend moment vindt.
-
Ik heb een foute bestelling geplaatst. Wat nu?
Geen paniek! Stuur een mailtje naar cursus@vrg-gent.be. We verwijderen je oude bestelling, zo kan je gerust een nieuwe bestelling plaatsen.